Tekstweergave van DT_1972-02-17_008

Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
Bandenbedrijf De Hoeve POLSTRAAT 113-115 - WIJK EN AALBURG TELEFOON 04164-693 êÉ^k Bandenbedrijf "' „De Hoeve" ook uw bandenspecialist DE HOEVE" Bandenbedrijf De Hoeve gevestigd in Waalwijk en Wijk en Aal¬ burg zorgt voor uw veiligheid! De gehele maand februari is er een speciale bandenkeuringsactie, welke geheel gratis is. Uw auto wordt gecontroleerd op: spanning banden, kwaliteit van uw banden, eventuele afwijkende sporing enz. enz. Voor uw veiligheid én uw voordeel kan alleen de bekwame ban¬ denspecialist u helpen. Dus daarom: Voor veilig, safe rijden Ban¬ denbedrijf De Hoeve, Waalwijk en Wijk en Aalburg. Bandenbedrijf „De Hoeve9 PROF. MINCKELERSWEG 2a, WAALWIJK . 04160-35029 ««»««■' Bandenbedrijf „De Hoeve" ook uw bandenspecialist Bandenbedrijf De Hoeve en uw veiligheid? Zodra u in uw auto bent gestapt zijn uw banden nog uw enige kon- lakt met de weg! Het is in het belang van uw eigen veiligheid dat u zich dit voortdu¬ rend realiseert. Is het daarom niet verantwoord en zelfs noodzakelijk dat een speci¬ alist op het gebied van autoban¬ den ook juist uw banden blijvend onder kontrole heeft? balanceren en uitlijnen Balanceren en uitlijnen zijn preci¬ sie werkzaamheden om afwijkin¬ gen te korrigeren in wielbalans en sporing. Om deze korreklies op technisch verantwoorde wijze uit te voeren Is vakmanschap en moderne ap¬ paratuur nodig. Uw VACO-bandenspecialist be¬ schikt over beide: Daarom, kom even langs of bel op voor een afspraak: BANDENBEDRIJF DE HOEVE, Waalwijk 04160-35029 Wijk en Aalburg 04164-693 ook 's avonds tot zeven uur en zaterdags van 8 tot 12 uur. BANDENBEDRIJF DE HOEVE, het adres voor uw zekerheid en uw veiligheid. niet door elkaar Hoe gelijker uw banden In type en slijtagebeeld, hoe beter de gedra¬ gingen van uw auto op de weg. Monteer op vóór- en achterwielen geen nieuwe band naast een ou¬ de. Beter is het zelfs om rondom de banden zoveel mogelijk aan el¬ kaar gelijk te houden. Verschillen¬ de typen banden zijn verschillend geconstrueerd en reageren- ook verschillend bij wisselende rij-om- standigheden. uw rijstijl Goede rljgewoonten kunnen niet alleen uw leven redden, maar ook geld besparen. Een veilig rijdende automobilist, kan de levensduur van zijn banden met 20 tot 50% verlengen. De veilige automobilist zorgt ervoor altijd de juiste span¬ ning in zijn banden te hebben. On¬ gelijke spanning kan de wagen tij¬ dens plotseling remmen naar één kant trekken met alle gevaren van dien. Wielen die niet goed zijn gebalan¬ ceerd kunnen onregelmatige slij¬ tage geven en trillingen veroorza¬ ken die aan het stuurwiel worden doorgegeven. profiel? 2mm! In verschillende west-europese landen worden uitvoerige praktijk tests genomen met als doel na te gaan welke profieldiepte een per- sonenwagenautoband als mini¬ mum dient te hebben om onder variabele weg- en weersomstan¬ digheden en snelheden voldoende wegvastheid/remvermogen te hebben. Thans reeds beschikbare testre¬ sultaten geven aan dat verwacht mag worden dat zowel in Neder¬ land als in de ons omringende landen een profieldiepte van mini¬ maal twee millimeter als officieel minimum gehanteerd zal gaan worden. Bij de bekende keuringen van het Verbond voor Veilig Ver¬ keer wordt deze 2 mm profieldiep¬ te reeds geruime tijd als grens ge¬ hanteerd. BANDENBEDRIJF DE HOEVE Is zo'n specialist. Doordat ze speci¬ aal en alleen maar Ingericht zijn op banden, kunnen ze u helpen, voor uw veiligheid en uw voordeel. Zodra u In uw auto stapt, is het enige kontakt tussen u en de weg vier stukjes band, ieder ter grootte van een briefkaart. Deze vier stukken van briefkaart¬ grootte zijn voor IEDEREEN BELANGRIJK. Voor u als autobezitter, voor uw gezin, voor uw mede-weggebruiker. BANDENBEDRIJF DE HOEVE staat met zijn onovertroffen specialisme steeds voor u klaar! BANDENBEDRIJF DE HOEVE WAALWIJK Prof. Minckelersweg 2a (op Industrieterrein Zanddonk) telefoon 04160-35029 WIJK & AALBURG Polstraat 113-115 (700 meter over de brug bij Heusden) telefoon 04164-693 Ook uw bandenspecialist Voor • Al uw autobanden • Elektronisch, vol-automatisch balanceren • Uitlijnen • Egaliseren • Statisch en dynamisch „untercar" balanceren • Repareren, vulcaniseren Uit voorraad: Radiaalbanden, winterbanden, remould-banden enz. Michelin - B. F. Goodrich - Fulda - Tyresoles enz. cijfers Hoe belangrijk de rol van de ban¬ denspecialisten is geworden blijkt ook uit de cijfers. Jaarlijks worden er In ons land zo'n 2,5 miljoen nieuwe banden ter vervanging van versleten exemplaren gemon¬ teerd. Deze montage geschiedt voor het merendeel door banden- specialisten, die garant staan voor de Juiste band op de juiste auto. regelmatig kontroleren De Juiste bandenspanning spaart u geld en verhoogt uw veiligheid. Alleen wanneer u uw banden steeds op . de voorgeschreven spanning rijdt, zult u van de In de moderne band Ingebouwde lange levensduur kunnen profiteren. Te harde of te slappe banden bena¬ delen de wegligging van uw auto en brengen u en uw medewegge¬ bruikers In gevaar. De bandenspanning moet altijd bij koude banden gekontroleerd wor¬ den. Rijdt 's morgens even langs BANDENBEDRIJF DE HOEVE. WIJ staan steeds voor u klaar. Wij kontroleren gratis. De agent nietl let op slijtage Er zijn vele oorzaken waardoor een autoband niet normaal slijt. Een daarvan Is een sterke slijtage aan één kant van het loopvlak, waarvan de hierbij afgebeelde fo¬ to een duidelijk beeld geeft. Voor deze slijtage aan één kant van het loopvlak kunnen divers» oorzaken zijn: 1. Een te grote positieva of nega¬ tieve „camber", waarvan de hier¬ onder afgebeelde schetsjes een beeld geven. Camber Is het engelse woord voor „wiehrlucht". Van voren gezien staan de voorwielen van een wa¬ gen namelijk niet loodrecht en evenwijdig aan elkaar. ZIJ wijken enkele graden (dus met het blote 'oog niet te zien) af van de vertica¬ le stand. Deze „wfelvlucht" wordt met opzet door de constructeur van de wagen aangebracht en heeft als voornaamste doel een soepele besturing mogelijk te ma* ken. In het algemeen hebben de voorwielen van een wagen een bepaalde positieve camber. Is echter door een of andere oorzaak een te grote positieve camber ont¬ staan, dan gaat de band door te grote schuine stand aan de bui¬ tenzijde meer slijten dan aan de binnenzijde. BIJ een te grot» nega¬ tieve camber gebeurt hetzelfde aan de binnenzijde van de band. 2. Deze zelfde slijtage aan één kant van het loopvlak zien wij ook bij de voorbanden van automobi¬ listen die gewend zijn zeer snel te rijden en vooral bochten zeer snel te nemen. Snel rijden heeft conse¬ quenties, óók voor de bandenl 3. Een verbogen fusée of een as die doorbuigt In belaste toestand, veroorzaken een afwijking van da camberstand* van de „wiehrlucht" dus, met als gevolg alweer: sterke slijtage aan één kant van het loopvlak van de band. Eenzijdige slijtage kan dus ver¬ schillende oorzaken hebben. Wist U dat 80% van alle personen¬ auto's afwijkingen vertonen In sporing en/of balans? Als bedrijf dat In banden enorm sterk gespe¬ cialiseerd Is, en u daarin met alle merken, types en maten kan hel¬ pen aan die juiste band, zijn wij ook van belang voor u. Bandenbedrijf De Hoeve, ook uw banden specialist